HTML

megyo-in-kappeln

2008 nyarat Nemetorszagban, Kappelnben toltom. Ezt a blogot neked vezetem, mi tortenik velem, vagy ha az nem erdekel, mi van itt Kappelnben.

Friss topikok

  • Hanga: Szia Andriiis!!! Megjöttem németoból. Király volt, megcisnáltuk magunknak magyatok h élvezzük, a n... (2008.09.06. 15:50) A bejegyzes ma 4 es 5 ora kozott irodott
  • kereszt zsófi: Szia, Anris! Elég idegborzoló, amiket írtál az utóbbi napokban. Nem csodálom, ha kivagy... Ez a n... (2008.08.17. 15:34) cim nelkul
  • Hanga: Csőőőőőőőőőőőőő! Nem fogod tudni hazahozni a cuccaid... Ne csak magadnak vegyél annyit:D Képzeld, ... (2008.07.28. 21:36) kisgyerekek
  • papa: Halihó! Ma van a napja, hogy a család kiegészüljön Hangával. Már úton vannak hazafelé. Kíváncsi le... (2008.07.27. 14:40) Aki olvassa, annak irom...
  • Hanga: Na szal én csak annyit közölnék, h nem a fiatalabbak miatt mentünk el a voltról ha jól emlékszem..... (2008.07.18. 00:51) A bejegyzes irodott: 2008 Julius 11-ediken

Linkblog

Erste 2 Arbeitstage

2008.06.21. 22:41 megyo

Nos akkor most vetem be azt a poen (a bevezetoebn nem er) hogy nehezemre esik magyarul beszelni. Az elso munkanapom tegnap volt, a masodik ma. Minden nemetul tortent korulottem, Jozsi volt szabadnapos, csak egy cappuchinora ugrott be, amugy Saoval es Paoloval nyomtuk az ipart, mindent nemetul. Ma volt Jozsi is, de folvetette, mi lenne ha mi is nemetul beszelgetnenk. beleegyeztem.

Igyhat a (elnezest a vulgaritasert) "jo pina" kifejezes szamomra nemetul van. Itt senki (anitan kivul) nem beszel magyarul, es Jozsi megtanitotta par olyan szora, kifejezesre Saot, amit a tobbiek (a kedves vendegek) nem ertenek, de elottuk is lehet hasznalni. Peldaul leul kinnt egy asztalhoz egy csinosabb nemet lany (emg nincsenek korsotarto izmai de a begyei mar megvannak hozza) azt mondjuk egymasnak, nezdmar, egy jo pina. (tobbet nem ismetlem) persze hatranya is van, Jozsi ott all az ablaknal, ahol kifele adjuk a fagyit, es Sao megkerdezi: Was denkst Du Jsepf, jo pina? Varom mikor rohogi el magat szegenyem, azt a fennt emlitett (utljara megnvezett) nezhet mint rozi a moziban. ahha, mozi.

Az is van Kappelnbe.

De ez nem kotodik szorosan a munkahoz.

Tehat miutan megtanultam a titkos nyelvet idebenn, amit azota Anita es Paolo is hasznal, javamra valta megfelelo gombocmeret keszitese is.Mar nem azert, mert meg akartam kostolni, hanem mert a kedves Kundeknak akkorat kell adnom. Mondom mekkora. Akkora, amekkora nem esik ki a fagyiszedokanalbol. kicsi a fagyiszedokanal. Jozsi mondta, h itt nem huzzak le a fagyit. szerintem van vagy 8-10 deka egy egy gomboc. es csak 60 cent, ami itt olcso (szemben a 80-90 centtes kisebb adagokkal)

Lattatok mar fagyikelyhes kepeket. Kersz egy olyan kelyhet, es kapsz olyt, amiben mindaz megtalalhato, csak mas aranyban. na itt a tejszinhabhoz gep van, betoltesz 5 liter tejszint, az eleg is egy napra. egy kehely, altalaban 3 oriasi gomboc fagyi, alkoholos vagy amentes szotty, tejszinhab, gyumolcs (most eperszezon van (mar a vege), es egy epre kehelyre (van 10 fajta) rakerul 4-5, de vannak kelyhek ahova 7-8 jolmegtermett, edes, valogatott (mi valogatjuk) eper) vagy cukros E-xxx szamos meggy, megint lotty, egy napernyo, egy keksz... nincs sporolas, csak a vizzel. Minden fagyi tej alapu, -14-18 fokos, friss (reggel vagy elozo este keszulnek), es van legalabb 20. vagy pont annyi. Vagy csiliscsokis is pl. (tegbap keszitette az elsot)

Szoval ezeket kell megtanulnom, a huszonharminc fele kelyhet, mit jelentenek a kriksz-krakszok a rendelesfelvevos cetlieken, m imennyibe kerul. Multkor 4 gombocert siekrult 6 arat elkernem, szerencsere vagy sajnos a vevo eszrevette. korantsem azert sajnos, mert akkor nyert volna a bolt, hanem mert ha kesobb jut az eszukbe, aztmondjak majd itt atvagnak, nem jovunk tobbet. szerencsere mert nem kesobb vettek eszre, igy tudtam surun bocsanatot kerni. es persze korrigalni.

A nemet porog a nyelvemen, van a telefonomon egy kicsi szotar, folyamatosan fut, a nyelvem is hala istennek (jo pi...), mar nagyon szeretnek szotar nelkul is korlatlanul beszelgetni.

Tegnap azert nem voltam netkavazoban, mert az volt ugye az elso napom - csoki, eper, sahne, minden a ruhamon, gondoltam elotte hazaugrok. mire hazaertem (toltam a bicom es dumaltam Saoval) mar 19 ora volt, vissza  anetkavezoba fel 11, tehat mire alszom ejfel-f1. nem jatszottam be. Ma mar hasznaltam kotenyt.

Mit irhatnek meg. Focilazban eg a kornyek, egy esti meccse vegeztevel (mondtam is tegnap Zsofinak telefonba) olyan a hangulat mint egy eskuvo vegeztevel, de olyankor szalagokes nem nemet zaszlok lobognak az autokon. most lottek a holland-orosz meccsen megegy, 2. golt, hat borulnak is a poharak rendesen.

teganp es ma is szep ido volt, neha kicsit felhos, neha kicsit hoseg, de azert mindenkeppen kellemes (plane a hutogepek mogott allni, hiaba termel hot)

Egyszer lefotozom a spesekartet (etlap) es meglassatok mi finomsagok vannak a La Gondola Eiscaffeeban.

Giacomo. igy hivjak Poalo es Anita nagyfiat (kisebb nincsen). Stingnek es Casanovanak is Giacomo volt  keresztneve.

Velem, a Szemelyisegemmel a kovetkezok tortentek: szerintem lassan fel fogok tudni kelni magamtol is, nincs szuksegem kavera az ebredeshez, eleg egy oraval kesobb, es feleannyit dohanyzok (szamertekekkel nem sokkolok senkit sem.) a keveshezz kepest dohanyzok feleannyit.

Hianyoznak a normalis zenek, ezek az itteni radiok olynok mint nalunk 5 evvel ezelott, amikor a 3 legkedveltebb szam megy egesz nap. ha reklamalok, Sao betesz Aros ramazottit (nemtom igy irjak-e.) Tegnap betuszkoltam egy morcheebat, de nem tetszet paolonak, nem volt olyasz kavezo feeling.

Szoval most hogy mar tudjatok a kavezo cimet, kuldhettek nekem hallgathato cdket, otthon van egy dvd lejatszo, 20 pericg mukodik majd kikapcsol, de legalabb nem tud egesz ejjel zajongani (en meg nem probaltam, jozsitol tudom). VHS-re is vehettek zenet, olyan lejatszo is van.

Rendes sort meg nem ittam, allitolag  anemetek nem gyengek sorben, eddig ittam ket uveg (osszesen 7 deci) kolas sort (itt igy adjak)(egybol uvegbe) egy vernarancsos sort (veguli szeretem a vernarancsot). Majd az elso szabadnapos fizumbol veszek egy rekesz sort.

Na megyek aludni, meg ti se szamitogepezzetek sokat, ezennel befejezem a bejegyzesemet.

 

Tschuss!

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása