HTML

megyo-in-kappeln

2008 nyarat Nemetorszagban, Kappelnben toltom. Ezt a blogot neked vezetem, mi tortenik velem, vagy ha az nem erdekel, mi van itt Kappelnben.

Friss topikok

  • Hanga: Szia Andriiis!!! Megjöttem németoból. Király volt, megcisnáltuk magunknak magyatok h élvezzük, a n... (2008.09.06. 15:50) A bejegyzes ma 4 es 5 ora kozott irodott
  • kereszt zsófi: Szia, Anris! Elég idegborzoló, amiket írtál az utóbbi napokban. Nem csodálom, ha kivagy... Ez a n... (2008.08.17. 15:34) cim nelkul
  • Hanga: Csőőőőőőőőőőőőő! Nem fogod tudni hazahozni a cuccaid... Ne csak magadnak vegyél annyit:D Képzeld, ... (2008.07.28. 21:36) kisgyerekek
  • papa: Halihó! Ma van a napja, hogy a család kiegészüljön Hangával. Már úton vannak hazafelé. Kíváncsi le... (2008.07.27. 14:40) Aki olvassa, annak irom...
  • Hanga: Na szal én csak annyit közölnék, h nem a fiatalabbak miatt mentünk el a voltról ha jól emlékszem..... (2008.07.18. 00:51) A bejegyzes irodott: 2008 Julius 11-ediken

Linkblog

2. napom vegen

2008.06.18. 21:48 megyo

Mert ugye az elozo bejegyzesem is mai.
Miutan kijottem az internetkavezobol, lesetaltam a kikotobe (40 meter), ahol a 14 celsiusfokos vizben meduzakat lattam, tobbfelet, tobbmeretben! Volt kicsi, kozepes, a ketto kozott, aztan nagyobb, egeszen nagy, es kulonlegesen nagy. Meg az atmenetek. Volt kek meg sarga, zold es feher peremu. Valoszinuleg csiptek, egy hal nem akart eluszni az egyiktol.



Biciklizgettem tovabb, az ovaros nyugati csucskenek vetettem az iranytumet, azaz nyugatfele mentem, ahol talaltam egy malmot. Ma mar muzeum. Gyonyoru!


Kileptem (ki szabadott lepni) a korteraszra, vagy mire. (Mint azt mar mondtam lemerult a fotomasinam, igy kepeket nem tudtam kesziteni. A meduzakrol meg vannak) Majd atmentem a csapohidon, tuleltem, bar a ket szarny talalkozasi pontja billegett rendesen. Tuloldalt nem talaltam semmi erdekeset, meg az en oldalam amugy is szebb. Viszont visszafele a hid fel volt nyitva. Mindenki tudja hogy nez ket egy ketsavos autout. Nade fuggolegesen? Ilyeszto. Gyonyoru szerkezet, gigaszi,  izmos, minden egyben.


Utana visszakovalyogtam a kavezoba, ittam egy kavet, megebedeltem (itt delben van ebed)(es hajnal3kor pirkad, cirka ejfelkor all be a teljes sotetseg, most 21:09 van nalam, es egy negyedoraja ment le a nap), tekeregtem meg egy picit, vettem fenykepezogeptokot (anyukamnak 5 euroert, azert az 5 euroert, amit a cigiert kaptam, amit a kolleganak vittem, es ami meg nem 20 euro, illetve amellol az 17 euro mellol, amelyet a hugom eroszakolt belem, hiszen kulonben 8 euroval jarnam egy honapig nemetorszagot.)
Most speciell a fonok gyermekeinek almara vigyazok, elmentek bulizni, addigis feketemunkazom. (tudniillik meg nem jott meg a munkavallalasim, es torolgetni sem engednek)
Nemet nyelv: rohamosan fejlodok. Magam is meglepodtem. Ma mar batran elkezdek beszelgetni barkivel, maximum belebukok, mert nem ertem. (4x buktam eddig bele)

Elindultam a Schlei menten delnek, es talaltam egy hajomuzeumot a vizen. Minden gond es penz nelkul be lehet menni, meg lehet tekinteni. Norveg es dan gyartasu hajok vannak ott, szazadeleiek es kozepiek, fa vagy fem, de mindenkeppen motor nelkuli vitorlaok.
A nagyobbak a 40 meteres hosszt is meghaladjak, es 2 arbocosok (2 fuggoleges, ami az orron van azt nem tudom arboc e vagy sem). A kisebbek (egyik masik a 30-as evekbol) 4-5szemelyes jachtok, vitorlasok voltak, de at lettek alakitva jachtta (tudom hogy yacht). Meg ugye az 1-2 szemelyes kis kalozok. Ami a legszebb a tortenetben, mindegyik uzemkepes! Egy 30 meteres szin fa vitorlashajot eppen javitottak, csak a szokasos javitgatasok, es egyhetes setautakat lehet veluk megtenni (Kiel oda- vissza, autoval mellesleg 1 ora). 3000 euro egy ilyen ut, max 20 fo. Van vasutmuzeum is, felujjitas alatt, de meg igy is tokeletese allapotu faberakasos gozmozdonyok, szenes es szemelyszallito kocsik.

Ezek tortentek velem ma es ezek vannak a kornyekemen, igyekszem folfedezni Kappelnt, ha holnap meg nem dolgozok, akkor holnap, ha dolgozom, akkor csak egy het mulva fogok tudni kepeket feltolteni. Illetve a meduzakig mar holnap fel tudok tolteni mindent, csak ugye a tobbirol nincs kep.
Meg bo ket orat itt toltok,tvzek, netezek, etc...

moinmoin!

Ja a ket gyereket, akikre vigyazok, mint mar mondtam Alba-nak es (itt a hibajavitas) Giacomo-nak (ejtsd dzsa´komo) hivjak.

6 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petty 2008.06.19. 10:34:24

Andriiiisssss !!! I miss u :(

Klucksize 2008.06.19. 12:31:09

Nem semmi azert hogy ilyen komolyan veszik a papírokat... Meg torolgetni se:))

Apa 2008.06.19. 14:11:23

Halihó!

úgy látom egész jól elvagy. ez a beetetős időszak:) kellemesen telik. persze igazából a híd részletei érdekelnek kizárólag - nehogy elbízd magad, hogy miattad írok, hihi

Botond 2008.06.20. 16:51:22

Hellloka!

Picit sötétek a képek... no meg itt-ott elcsúszott a fehéregyensúly, amitől lilás lett a kép. Ezekre figyelj, mert majd mikor hazajössz sajnálni fogod;)
Szép 3 hónapot:O

megyo 2008.06.21. 22:50:25

Bite Boti, Ez egy praktika, a maxiumumot hozm ki belole! De mindegy is, ket napja nem volt bekapcsolva, keveset tudok csk fotozni, es sokaig tart mire elvezehto lesz a kep (lasd a hidas fotot, amin csak a kep negyede van rajta, nem volt idom lekicsinyiteni.)
A hidas dolgot persze befejezem, nem ma, eddig 2,90 eurot dobtam be, nem fogok tobbet. Majd atallok a konyvtarra, de azt meg kell beszelnem ANitaval aki megbeszeli Giacomoval, adja kolcson a konyvtarjegyet.
Naja, tavaj kaptak egy 1500 euros buntetest Anitek, mert nem volt egy gyereknek papirja, csak 1 vagy 2 nappal kesobb.
Peti, te is nekem. ez a te helyed, Anita kerdezte is, jovore is kell neki ember... Ajanljalak; konkretan Kerdezett teged is.
ciao!

Petty 2008.06.27. 23:25:40

Ajánlhatsz !
Max találok mást :)Most is keresésben vagyok..
Nem keresnek hajóskapitányt ?

Na viel Spaß
süti beállítások módosítása