HTML

megyo-in-kappeln

2008 nyarat Nemetorszagban, Kappelnben toltom. Ezt a blogot neked vezetem, mi tortenik velem, vagy ha az nem erdekel, mi van itt Kappelnben.

Friss topikok

  • Hanga: Szia Andriiis!!! Megjöttem németoból. Király volt, megcisnáltuk magunknak magyatok h élvezzük, a n... (2008.09.06. 15:50) A bejegyzes ma 4 es 5 ora kozott irodott
  • kereszt zsófi: Szia, Anris! Elég idegborzoló, amiket írtál az utóbbi napokban. Nem csodálom, ha kivagy... Ez a n... (2008.08.17. 15:34) cim nelkul
  • Hanga: Csőőőőőőőőőőőőő! Nem fogod tudni hazahozni a cuccaid... Ne csak magadnak vegyél annyit:D Képzeld, ... (2008.07.28. 21:36) kisgyerekek
  • papa: Halihó! Ma van a napja, hogy a család kiegészüljön Hangával. Már úton vannak hazafelé. Kíváncsi le... (2008.07.27. 14:40) Aki olvassa, annak irom...
  • Hanga: Na szal én csak annyit közölnék, h nem a fiatalabbak miatt mentünk el a voltról ha jól emlékszem..... (2008.07.18. 00:51) A bejegyzes irodott: 2008 Julius 11-ediken

Linkblog

Moin moin

2008.06.18. 10:43 megyo

Moin moin egy koszones errefele, kb ezt jelenti: csocso (ekezettel, az itt nincs)(es nem a kocsmajatekre gondolok).

Tul vagyok eletem elso repulesen, feltem tole rendesen, de baromira elveztem. A Foldtol valo elemelkedes rovidsege megnyugtatott, nincs para, budapest es kornyeke nagyon szep, felhok folott meg deres volt az ablakom (kivulrol persze). Aranyos ki baranyfelhok voltak, szoval lattam itt-ott a foldet. Folyamatosan emelkedetunk, szinte megtores nelkul emelkedesbol ereszkedes lett, es hat landolaskor rendesen kitapostam a padlolemezt.


 

Hamburgba erkeztem, onnan busszal Kielbe. Kikotovaros, a nemetek ott taroltak az egyik tengeralattjarojukat a masodik vh-ban, ennek megfeleloen volt ujjaepitve. Egy tengeralattjarot egy 15 kilometeres kornyezetet azokban az idokben szokas volt bombazni.

Kappeln is hasonlo hely, ide mar Anita, a munka-szallas-etek-tisztaruha adom hozott el autoval. Itt is a kikoto a lenyeg, az un. Schlei, egy egy affele fjord. olyan 40 kilometeren nyulik be a szarazfoldbe, kappeln cca. 30-adik kilometernel fekszik. Van egy nagy csapohid, vagy hogy hivjak, minden ora 45-kor felnyilik, 10 percet van nyitva, majd becsukodik. Akartam fotozni, csak lemerult a draga elem.

(Potlas)

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


A szallasom gyonyoru kis hazban van, mondtam is masoknak, teljesen olyan mint a Szuletett felesegek nemetben. Berelt haz, a tulaj (no) egy az egyben apukam fonoke.

Az emberek rendkivul kedvesek, de ezt mindannyian tudjuk a nemetekrol. Megismerkedtem fonokasszony anyosaval, meg aposaval. Olaszok, nevukre nem emlekszem, arra sem, ertettem-e, amikor mondtak. Nem tudnak nemetul (en jobban tudok), de megmutattak nyelvkonyveiket, amelyekbol tanulnak. Nagyon hasonlobol tanultam en is masodikban.

Fonokeim nagyon kedvesek, keszsegesek, ha jol sejtem, nekunk es ket gyermekuknek elnek. A ket gyermek: Alba (lany, 5 eves) es Jakomo (fiu, 7 eves, nem biztos hogy igy irjak a nevuket). Nekunk: Jozsi, 25, Siofoki, 7 eves vendeglatos tapasztalattal, ha jol ertettem kisebb nagyobb megszakitasokat is mondott, ezt az iskolara ertette. Vele lakom egy szobaban. Elalvas elotti percekben es az utaniakban is csendes, amugy meg nem beszeli tele az ember fejet.
Es Sao. Mozambiki-portugal lany, o is cirka 31. Beszel Mozambikiul, portugalul, olaszul, nemetul. Vele keveset tudok csak beszlgetni, ad egy mert fura a kiejtese (mint minden anyanyelvunek es majdnem anyanyelvunek), ad ketto mert meg nem dolgozom, es nem is latjuk sokat egymast.

Azert nem dolgozom, mert miutan otthon kivaltottam a munkavallaloit, nem adtam fel postara Anitanak, hogy fejezze be a papirmunkat, csak indulas elott 6 nappal, es a burokracia mindenhol burokracia. Tegnap megerkeztem, lefurodtem, majd estig a kavazeoban logtam, onnan haza, borozgatas jozsival, majd tenti. Ma csak beugrottam kajalni, az mindig ott van, majd lefotozni a hidat, csakhat lemerult a gep, meglatogatni a netkavezot, ami inkabb egy etterem, aztan hogy hova vet innen a sors, meg nem tudom.

A kavezoban kaphato rendkivul jominosegu, mindig friss es mas, de egyhanguan olasz kave, a haziur olasz, ugyebar, csinal minden reggel tizenegynehany fele fagyit, azt is lehet kapni (nem sporolnak a gombocokkal), meg uditoket. Jah, es tiramisut. Semmi mast. De ez eleg is.
A kavezo az ovarosban van, ettermek kozott, es a fagyijarol hires, az ert jarnak oda az emberek. Az ovaros is le lett bombazva sejtesem szerint, csak ujepitesu hazat latok, es nem felujitottat. Viszont ami erdekes, hogy nagy valoszinuseggel a regiek helyere tettek, ugyanolyan keszekusza mind praga belvarosa, macskako, stb.

Kappeln 25 ezer lakossal buszkelkedhet, es alvovaros. Ehhez kepest a mini-vaci utca ekszerbolttal, trafikkal, jataekbolttal, cipo-, ruha, mindenfelebolttal kilenckor nyit, es nyuzsognek az emberek. Jobbara nyugdijjasok, de szigoruan biciklivel. Mostmar tudom, kavezozas utan (azaz a bejegyzesem utan) rohanok a bicomert Paolo (szuletett Giampaolo) szuleihez. Meg feltolteni a fenygepbe az elemet, etc.

Elkezdek fenykepeket feltolteni, nem tudom mennyi ideig tart, tehat most zarom soraimat, moinmoin!

6 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lőre 2008.06.18. 21:45:32

Jeee!!!! Szuper!!!
Megérezted már te is (majdnem)a külföldi munka, élet zamatát!
Ráadásul én voltam az első kommentelő!!!
HAJRÁ!!!

Klucksize 2008.06.19. 12:26:39

Nahát látom nem kell aggódni miattad igen jó helyre vetett a sors:)

Lívia 2008.06.19. 13:43:52

Örülök, hogy jól vagy! Tük jó a szöveg!

megyo 2008.06.21. 22:43:39

Erzem a kulfoldi munka zamatat, jozsi mondta, most vagy megszereetm a vendeglatast, vagy egy eletre megutalom! eddig tetszik! Es biza, jo helyen vagyok, nem terhelnek agyon, de ertem es ertunk sokat dolgoznak, bizony halaval tartozom nekik!

Igen, jol vagyok!

Mindenki hianyzik!

Panni(a legjobb hugi:D) 2008.06.23. 00:39:24

vazze te pályát tévesztettél, az író egsz jól megfelene neked, és mylen zenét akarsz? csak nehogy érted britneyt küldünk oszt nem tetszik

Hanga 2008.06.23. 00:40:01

Na Andris akkor télleg vegyél ilyen spülmaschine-t és akkor folytathatod itthon is amit Németoban. Végre te is mosogatsz:P:) (mondom ezt én..)
süti beállítások módosítása